Reklamom słodyczy czas powiedzieć STOP?

Trudno jest nie zauważyć reklam słodyczy w komercyjnych mediach. W telewizji pojawiają się o różnych porach dnia, przy okazji różnych programów i filmów. W kolorowej prasie też jest ich sporo. W internecie znalazły sobie wygodne miejsce, wiedząc że mogą skusić swą słodkością wielu internautów. Okazuje się, że ludzie są podatni na reklamę – bez względu na wiek i etap w życiu. Młodzi chcą mieć to, co modne, a starsi – chcą po prostu spróbować nowinek, by nie być w tyle za światem.

Reklamy pokazują, że słodyczami można się uraczać w rozmaitych sytuacjach, a na prezent dla kogoś nie ma nic lepszego niż słodycze – trudno temu zaprzeczyć, gdyż akurat one są zupełnie niezobowiązujące. Zdarza się, chociaż bardzo rzadko, że rodzice zabraniają dziecku spożywania słodyczy. Obserwatorzy takiego stanowiska rodziców komentują ten stan rzeczy, jako odbieranie dzieciom przyjemności z dzieciństwa lub wprowadzenie rygoru, którego małe dzieci nie są w stanie udźwignąć. Tymczasem jest to jak najbardziej prawidłowa postawa rodzicielska, która ma na celu dbałość o stan uzębienia dzieci teraz i w przyszłości. To właśnie cukier niszczy zęby – stanowi znakomitą pożywkę dla paciorkowca z rodzaju Streptococcus mutans, który powoduje powstawanie żółtego nalotu, zwanego płytką nazębną. Płytka ta to otwieranie wrót dla próchnicy, którą we wczesnym stadium może wychwycić jedynie dobry stomatolog.

Obrazuje to konieczność umawiania regularnych wizyt kontrolnych w gabinecie stomatologicznym – te są bardzo często lekceważone i wyraźnie pokazują, jakie jest stanowisko Polaków do profilaktyki. Im dłuższa zwłoka z wizytą u dentysty, tym większe pole do popisu dla próchnicy (wikipedia.org). Czas działa na jej korzyć – zlekceważona czuje się zaproszona do zajmowania sąsiadujących zębów, a także do wpinania się w ich strukturę i "zjadania" ich od środka. Poza tym nieleczona choroba staje się ogniskiem zapalnym dla wielu innych chorób – zakaża organizm, może nawet doprowadzić do sepsy. Uszkadza stawy, atakuje serce, powoduje stany zapalne zatok, a także silne bóle głowy. Może też negatywnie działać na nerki. Gabinety dentystyczne z Wrocławia (dentysta-stomatolog.com > Wrocław) są w stanie powstrzymać działanie próchnicy. O ile jest ona uleczalna, to ma tendencje do powrotów – dlatego też wizyta kontrolna powinna odbywać się przynajmniej raz na pół roku.

 

One thought on “Reklamom słodyczy czas powiedzieć STOP?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *